Orice serviciu medical pleacă de la o promisiune făcută clientului, direct sau indirect. Există strategii diverse pentru a-ți aduce oamenii la ușă, însă numai calitatea serviciilor oferite îi va face să se întoarcă. Și tu asta vrei, să îi fidelizezi.

Iată ce recomandări avem pentru tine în vederea eficientizării activității și creșterea calității serviciilor oferite:

1. Păstrează o fereastră în catalogul programărilor pentru situații de urgență sau adăugări – organizarea activității stă la baza succesului. Te ajută să ții o evidență, să îți împarți timpul și să îl folosești cu succes. Spre exemplu, lasă 30 de minute libere pentru orice eveniment neprevăzut. Dacă timpul respectiv nu se „umple”, profită de el, aranjează activitatea pentru următoarea zi, dă telefoane sau fă munca de birou de care fugim majoritatea dintre noi.

2. Setează-ți niște obiective pe care să le atingi - în fiecare săptămână, stabilește niște obiective, prioritizează-le și îndeplinește-te. Pe măsură ce le „debifezi”, vei simți o reală satisfacție profesională și personală, unul dintre ingredientele succesului și de evitare a epuizării profesionale.

3. Oferă libertatea echipei tale - angajează persoane care dau dovadă de inițiativă chiar și în situații care nu țin de expertiza medicală. Există oameni care dau dovadă de perspicacitate; profită de asemenea oameni din echipa ta și deleagă responsabilități. Dacă ai un om capabil să se ocupe de reparații tehnice, de activități de logistică sau alte cerințe minore, folosește-te de abilitățile acestuia!

4. Folosește timpul liber în mod rațional – dacă ți-a rămas timp între 2 programări, folosește-l pentru activități care să te ajute pe viitor. Spre exemplu, poți scrie pe blog. Așa cum am scris în articolul anterior, marketingul digital este la fel de important pentru cabinetul tău medical ca și pentru orice altă afacere.

5. Nu răspunde la telefon în timpul unei programări – acest lucru îl va face pe pacientul de care te ocupi în momentul respectiv să creadă că nu îi acorzi atenția necesară, îți poți pierde concentrarea și poți chiar rămâne în urmă cu programările. Bineînțeles, în acest aspect nu includem urgențele. Pentru toate celelalte telefoane de rutină, dedică un timp la alegere și rezolvă-le.

6. Vorbește cu pacientul în timp ce notezi constatările – nu numai că vei pune pe hârtie faptele cât încă sunt proaspete în mintea ta, dar te vei asigura că atât tu, cât și pacientul sunteți pe aceeași lungime de undă.

7. Organizează-ți hârtiile și e-mail-urile – o dată pe zi, ocupă-te de hârtiile pe care le ai de completat și de mail-urile la care ai de răspuns. Nu încerca să le faci „pe bucăți” deoarece te vei încurca. Fă-ți timp doar pentru asta și nu te distrage cu alte activități. Fă-ți notițe cu ceea ce consideri important și, abia după ce ai terminat, treci mai departe!

8. Ține o evidență a timpului – poți cere echipei tale să monitorizeze cât timp necesită, în medie, programările. În cazul în care petreci prea mult timp cu un pacient, poți cere o notiță pentru următoarea programare pentru a „grăbi” ritmul și a te încadra. Faptul că petreci câteva minute în minus cu un pacient nu înseamnă că nu te dedici întru totul acestuia, ci este un semn de organizare și îți oferă libertate de mișcare întreaga zi.

9. Folosește funcția video – poți prelua anumite programări online. În cazul în care un pacient nu a putut ajunge la tine, în situația în care nu l-ai putut vedea, fă o videoconferință și oferă-i informațiile de care are nevoie. Unele probleme pot fi rezolvate cu sfaturi, altele nu. Pentru cele dintâi, folosește metoda recomandată de noi și observă dacă te ajută. Mai apoi, împărtășește experiența ta cu noi și cu ceilalți.

10. Acordă-ți o pauză – am tot insistat asupra acestui aspect de-a lungul articolelor. Pentru a da tot ce este mai bun atât pentru tine, cât și pentru ceilalți, ia o pauză de 10 minute și respiră, întinde-te, ia o gură de aer, relaxează-te. Indiferent de ce faci, fii doar tu cu tine și limpezește-ți mintea. O pauză luată la timpul ei poate rezolva multe probleme cauzate de oboseală și de epuizare.