Medicina de specialitate poate beneficia cu adevărat de pe urma unei campanii de marketing digital bine realizate.

O concepție greșită în marketingul pentru un medic o reprezintă ideea că pacienții pot alege oricând alți specialiști în afară de el deoarece cunosc modul său de operare și pot găsi oricând proceduri „mai bune”. Este important să elimini acest considerent și să realizezi că medicina de specialitate are nevoie de publicitate la fel de mult ca orice alt serviciu care se dorește a fi oferit publicului țintă.

Nu contează mărimea cabinetului tău, ceea ce este important este ca oamenii să te vadă, să te recunoască și, mai ales, să știe că ești calificat pentru a oferi un serviciu medical calitativ și de încredere.

Dezvoltarea tehnologică a adus cu ea multiplicarea opțiunilor și a informațiilor. Astfel, există o mulțime de oameni care își caută bolile pe internet. Temerea firească a medicilor este că pacienții nu vor mai apela la consultații deoarece au acces la aceste informații. Ceea ce se întâmplă, însă, este că pacienții vin mai pregătiți, mai pretențioși și oferă mai multă încredere medicilor care dau dovadă de cunoștințele necesare și de experiență.

Indiferent că ești dentist, cardiolog, ginecolog, endocrinolog, pediatru, oncolog sau orice alt specialist, trebuie să știi că există nenumărate avantaje pe care ți le oferă marketingul online și să ții cont de anumite aspecte.

1. Strategie personalizată – fiecare specializare are caracterul său propriu. Astfel, strategia de marketing va avea valențe personalizate. Grupul țintă este diferit pentru fiecare caz, ceea ce înseamnă nevoi diferite. Important este să știi cui te adresezi, să îți cunoști pacienții, eventual, poți realiza chiar un profil al pacientului tău și te poți adresa acestuia în campania ta. De asemenea, poți apela la specialiști în domeniu, care te vor ajuta să creezi o campanie de marketing specifică domeniului tău de activitate.

2. Branding digital – poți crede că beneficiezi de foarte mulți pacienți. Realitatea este că există mult mai mulți oameni care au nevoie de servicii medicale. Crearea unei pagini web, a unui profil pe rețelele de socializare sau a unui blog atrage pacienți. În plus, acestea vor ajuta la fidelizarea celor cu care deja colaborezi, vor putea lua legătura cu tine mult mai ușor, te vor putea consulta în anumite situații, vor căpăta mai multă încredere în tine și vei fi mai aproape de ei.

3. Generare de conținut specializat – este cea mai bună cale de a te poziționa mai bine în mod organic. Motoarele de căutare indexează conținutul specializat prin cuvinte cheie (cuvinte și expresii folosite de pacienți pentru a ajunge la tine) în funcție de eventualele probleme pe care le au.

4. Utilizarea e-mail-ului – o campanie realizată corect prin e-mail presupune diferențierea mesajului tău de un mesaj spam. Pacienții doresc conținut personalizat, astfel, mesajul tău trebuie să conțină informații care să îi intereseze cu adevărat. Astfel, trebuie să cunoști nevoile pacienților tăi și să creezi conținut de calitate. Toate acestea vor genera noi clienți.

5. Distribuierea conținutului de calitate – pe lângă ceea ce creezi tu, este important și ceea ce consideri important. Distribuirea clipurilor video și a articolelor de interes pentru clientela ta te vor poziționa în interesele lor, mai ales dacă aceștia reacționează la postările tale. Aprecierile, comentariile și distribuirile din partea cititorilor sunt semne că pagina ta este relavantă și prezintă interes pentru ei și, astfel, îți vor fi afișate și postările ulterioare.

6. Realizarea de colaborări – nu înseamnă că vei oferi cunoștințe „în mod gratuit”, nici că vei pierde din acestea. Colaborarea presupune o legătură benefică în ambele direcții. Vei câștiga încredere prin faptul că te alături unor specialiști, vei putea direcționa clienții cu nevoi diferite spre specialiști capabili (ceea ce îți va aduce încrederea oamenilor și vei fi privit ca un profesionist) și vei putea, la rândul tău, primi persoane care au nevoie de serviciile tale specializate. Rețelele de recomandări sunt de o însemnătate foarte mare în orice domeniu, iar tu poți profita de acest lucru.