Internetul este grozav, ne oferă avantaje de care predecesorii noștri nu au avut parte. Cumpărăm online, comunicăm online, construim afaceri online, chiar și sănătatea și-a găsit locul în mediul virtual.

Doctorul Google este prima opțiune a pacienților când au dureri, când nimeni nu le poate oferi răspunsuri la problemele medicale cu care se confruntă și nu pot aștepta până luni dimineața, când începe programul de lucru. Și dacă așteaptă, este posibil să nu găsească locuri disponibile, să fie puși în așteptare, să nu reușească să vorbească cu medicul lor etc. Situații de acest gen se pot perpetua la nesfârșit. Astfel, doctor Google este cel mai rapid și cel mai la îndemână răspuns.

Însă, chiar dacă există o multitudine de răspunsuri, dragi pacienți, Google nu este la fel de bun, precis și eficient ca medicul vostru. Șansele unui diagnostic corect sunt de 2 ori mai mari când apelați la un medic real, ceea ce înseamnă că, de foarte multe ori, veți primi răspunsuri greșite care nu doar că nu vă vor ajuta, ci vor înrăutăți situația, vor cauza îngrijorare, vă vor încuraja să începeți tratamente greșite, cu efecte adverse, sau veți omite adevăratul diagnostic (puteți crede că sunteți bine, ignorând semnele unei probleme reale).

Ce pot face specialiștii în acest sens?

O campanie de conștientizare se poate dovedi extrem de dificilă și costisitoare, dar poți începe de la nivel micro.

Orientează-te către pacient – disponibilitatea ta în momentul când aceștia au nevoie de tine este unul dintre aspectele cu importanță vitală. Încrederea pacienților în tine va crește, se vor evita îngrijorările și părerile greșite, iar diagnosticul oferit va fi cel corect.

Află ce anume îi face să apeleze la internet în loc să apeleze la tine – timpul pare din ce în ce mai scurt, mulți pacienți acuză lipsa timpului în problematica vizitelor la medic. A fi „la datorie” după programul de lucru se dovedește a fi extrem de folositor pentru pacienți, majoritatea alegând să meargă la sfârșitul unei zile de lucru. Poate fi obositor și pentru tine, mai ales când programul tău de lucru este mult mai lung decât al lor, de aceea, agenda de lucru și delegarea responsabilităților sunt necesare. Nu poți face totul singur.

Vorbește chiar tu cu pacienții – dacă aceștia îți solicită în mod expres părerea, să le faci legătura cu unul dintre colegii tăi se poate dovedi o alegere greșită. Părerea ta avizată în acel moment face cât mii de alte sfaturi de pe internet.

Încurajează-i să te sune – vizitele la cabinet sunt de preferat, însă există probleme pe care tu le poți rezolva la telefon. Încurajează-i să te apeleze telefonic în loc să „dea fuga” la prietenii lor virtuali, majoritatea nespecializați.

Simțul comun nu poate trata probleme medicale.

Acestea fiind spuse, rămâne doar să fii cea mai bună versiune a ta și să te bucuri de cunoștințele de care dispui, iar pentru pacienți avem doar o întrebare: știind toate acestea, veți mai apela la Doctorul Google?