Petreci mare parte din zi la birou? Dacă da, iată ce ar trebui să știi!

Statul la birou, pe scaun, poate avea mai multe efecte negative decât ne-am aștepta.

O poziție incorectă pe scaun poate duce la dureri de spate, migrene, acumulare de grăsime în jurul taliei, obezitate, diabet, boli de inimă, abdomen moale, circulație proastă oase moi, gât încordat, spate și umeri inflamați, coloană inflexibilă și multe altele.

Poziția corectă pe scaun se caracterizează prin:

- postură dreaptă, fără aplecare în față;

- coate îndoite la 90 de grade, cu brațele aproape de corp;

- umeri relaxați;

- talpă complet așezată pe podea.

De asemenea, în situațiile în care nu se pot evita perioadele lungi de stat pe scaun, putem încerca pe cât posibil să realizăm activități în picioare:

- dacă purtăm o conversație la telefon, putem alege să ne ridicăm de pe scaun sau ne putem plimba prin birou în timpul discuției;

- putem realiza unele sarcini din picioare;

- în timpul ședințelor, putem alege să facem prezentările din picioare;

- la fiecare două ore, este recomandat să facem câteva minute exerciții fizice. Nu trebuie neapărat să fie ceva complex, putem merge, putem face câteva întinderi, genuflexiuni etc;

- folosirea unei mingi de fitness în locul scaunului de birou. Pe lângă faptul că poate fi mai confortabilă decât comunul scaun de birou, ajută la corectarea posturii datorită minimului de efort pe care îl presupune utilizarea ei.

Pentru a-ți îmbunătăți postura, poți apela și la ajutor medical. Orteza toraco-lombară permite corectarea pozițiilor vicioase ale coloanei dorsale. Fiind confecționată din material elastic, permite circulația aerului și, astfel, poate fi purtată fără nicio problemă pe sub haine.

Există o diversitate de mărimi, de la S la XXXL, adresându-se tuturor persoanelor care doresc o poziție corectă a coloanei, și este disponibilă în 2 culori, crem și negru, pentru a putea fi purtată cu orice ținută.

În plus, în timpul liber, se recomandă adoptarea unui stil activ de viață. Uită de după-amiezele petrecute pe canapea, cu telecomanda în mână. Alege să ieși la alergat, cu bicicleta sau poți chiar să mergi pe jos. Dacă nu ai timp pentru a ieși din casă, alege să faci diferite activități care te pun în mișcare.

Nici alimentația sănătoasă nu trebuie să lipsească din viața ta.