Cercetătorii de la Universitatea „Simon Fraser” au descoperit că activitatea fizică prelungește speranța de viață.

Oamenii de știință menționează că orice tip de activitate fizică are un efect benefic asupra inimii, diminuând considerabil factorii de risc pentru bolile cardiovasculare. În plus, se observă îmbunătățirea sănătății mintale, efectele pozitive asupra organelor importante, dar și asupra sistemelor, cum ar fi cel muscular și cel osos.

Ca și în cazul mușchilor, inima devine mai puternică prin antrenament. O inimă mai puternică este mai eficientă, pompând msi mult sânge încărcat cu oxigen, necesar întregului corp. Cel puțin 30 de minute de activitate fizică pe zi pot echilibra nivelul colesterolului, ceea ce ajută la menținerea sănătății arteriale, eliminând riscul blocajelor, unul dintre motivele declanșării unui atac de cord.

Creierul, la rândul să, beneficiază în urma activității fizice; eliberează endorfine, care sunt responsabile pentru starea de bine a unei persoane. De asemenea, se pot activa proteine la nivelul creierului, care ajută la formarea de noi celule; în plus, fluxul de sânge de la nivelul creierului crește în timpul și după antrenamentul fizic.

Sistemul muscular, ca și cel osos, este întărit prin exerciții. Scăderea forței musculare și a masei osoase sunt efecte ale înaintării în vârstă, însă o viață activă poate preveni acest lucur, contribuind la o stare generală de bine a întregului organism.

Nu este nevoie să realizăm exerciții complicate. Însăși plimbarea pe jos contribuie la dezvoltarea oaselor și reduce riscul dezvoltării osteoporozei. Consolidarea forței musculare și a sistemului osos reduce riscul unei persoane de a cădea și de a se accidenta.

Soluții pentru o viață activă există și pentru persoanele în vârstă sau pentru cele cu probleme de mobilitate:

1. Bastonul ortopedic este o soluție la îndemâna oricui. Realizat din lemn sau metal, poate fi folosit oricând, este ușor de utilizat, are o greutate extrem de redusă și poate fi depozitat oriunde datorită volumului mic și formei specifice. Oferă un punct de sprijin și redă echilibru utilizatorului.

2. Cadrele de mers, cu roți sau fără, sunt utile datorită siguranței pe care o oferă. Având mai multe puncte fixe de sprijin, acestea împiedică dezechilibrarea, iar picioarele antiderapante previn alunecarea. Oferind o experiență plăcută, plimbările nu mai sunt o problemă.

3. Cârjele sunt soluția pentru persoanele care au suferit diverse accidente. Cu sprijin axilar sau cu sistem de prindere pe antebraț, acestea oferă mobilitate și sprijin sigur în timpul deplasării. Sunt ușoare și facil de utilizat.

Astfel, pe lângă plimbări, pot fi îndeplinite și activitățile casnice, extrem de favorabile pentru prevenirea îmbolnăvirii sistemului cardiovascular. Chiar și curățenia făcută în casă sau o jumătate de oră de plimbare în aer liber pot preveni moartea prematură sau instalarea unor boli cronice.