Cu toții trecem prin momente dificile, iar, uneori, simțim că nu mai putem face față. Unii suferă în interior, fără a lăsa pe nimeni să îi ajute, însă aceasta nu este „cea mai sănătoasă” variantă. Mulți specialiști se confruntă cu stres, anxietate și depresie. Ce este, deci, de făcut?

Află de ce te simți copleșit! Poate dedici prea mult timp muncii, poate consumi mult prea multă energie în activitatea profesională; să jonglezi între viața profesională și personală nu este un lucru deloc ușor. Te poate ajuta cineva? Dacă da, este timpul să iei o pauză de la a fi „super-erou” și să fii om, un om cu nevoi, un om care obosește și are nevoie de o pauză.

Fă-ți timp pentru tine! Pauzele trebuie să fie pentru tine, pentru pasiunile tale. Un hobby te poate scoate din rutină și te încarcă cu energie pozitivă. Nu este nimic în neregulă în a-ți dori să fii doar tu pentru un anumit timp.

Fă exerciții fizice! Activitatea fizică reduce depresia, anxietatea, chiar și durerea cronică.

Hrănește-te corespunzător! Mâncarea de tip fast-food este gustoasă și la îndemână, nu necesită timp și energie, iar când timpul tău este limitat, aceasta poate părea varianta ideală. Dar duce, în timp, la alte probleme. Ai nevoie să îți procuri energie din alimente sănătoase pentru a putea face față activității epuizante din domeniul medical.

Dormi! În perioadele de stres, somnul este primul lucru pe care îl sacrificăm. Perioadele aglomerate, de asemenea, se caracterizează prin „somn deficitar”. Lipsa somnului poate duce la probleme cronice, la stări de apatie, oboseală, dureri de cap, stări de vomă etc. Unul dintre pașii necesari este să lăsăm la o parte telefonul sau orice alt dispozitiv electronic atunci când ne punem la somn.

Nu îi încuraja pe ceilalți să te trateze urât! Dacă cineva nu te tratează corespunzător, admite asta și nu mai căuta scuze pentru ceilalți, nu mai căuta vina în interiorul tău.

Cere ajutor când ai nevoie! Dacă te simți copleșit, roagă-i pe ceilalți să îți ușureze sarcina. Dacă simți că ceva este în neregulă cu organismul tău, apelează la un alt specialist!

Vorbește despre problemele tale! Dacă simți că este în regulă să faci asta, vorbește despre ceea ce te frământă. Vedem tot mai mulți oameni „terorizați” de locul lor de muncă. Dacă tu simți că șeful tău este „un adevărat tiran”, vorbește cu ceilalți despre asta. Este posibil ca și ei să simtă la fel. Puteți rezolva împreună problemele în loc să plecați acasă plini de frustrări și griji.

Stresul la locul de muncă și nu numai nu este doar un aspect al vieții, este o problemă reală, cu consecințe grave. O atenție deosebită trebuie acordată modului în care abordăm greutățile din viața noastră și soluțiilor pe care le căutăm. Trebuie să fim atenți și la cum îi putem ajuta pe cei care se confruntă cu o asemenea problemă.