Dentistul este om de știință, artist și om de afaceri. Toate astea se îmbină, rezultând omul care oferă zâmbete frumoase, la propriu. Stomatologia este un domeniu atrăgător, interesant, plin de provocări și satisfacții.

Vedem peste tot o mulțime de tipologii de doctori, un amalgam de caracteristici unice, care diferențiază fiecare persoană în parte. Am pus la un loc câteva caracteristici și am realizat profilul unui medic dentist bun.

1. Dexteritatea este o caracteristică de bază pentru un dentist. Gura este un spațiu mic, iar o mână stabilă și mișcări bine coordonate sunt necesare pentru fiecare intervenție. Manevrarea  instrumentelor  și abilitățile motorii fine fac munca mai ușoară.

2. Rezistența – în multe cazuri, dentistul stă aplecat mare parte din zi. Rezolvarea problemelor dentare ale pacienților nu este o activitate tocmai ușoară.

3. Abilități de relaționare – dentistul este o persoană care intră în contact cu oamenii în permanență. Sarcina sa se îngreunează din cauza faptului că oamenilor nu le face plăcere să meargă la dentist. Empatia și capacitatea de a-l face pe pacient să se simtă confortabil sunt esențiale.

4. Simț al afacerii – majoritatea dentiștilor au propriul cabinet sau fac parte dintr-un grup de medici ce dețin afacerea. Gestionarea afacerii, angajarea, instruirea și menținerea unei echipe, toate realizate corect, reprezintă profit, deci, perspective de viitor pentru respectiva afacere. Pentru că, la drept vorbind, dentistul este și el om, cu facturi de achitat și probleme proprii de rezolvat.

5. Excelente abilități de comunicare – aici, nu ne limităm la comunicarea verbală (este imposibil să vorbești cu gura larg deschisă :) ). Dentistul trebuie să fie capabil să interpreteze corect grimasele și gesturile pacientului și să stabilească în prealabil un „cod” de comunicare. De asemenea, este necesară explicarea termenilor tehnici într-o manieră cât mai accesibilă persoanelor care nu dețin cunoștințe de specialitate.

6. Compasiune și sinceritate – problemele dentare afectează viața zilnică a oamenilor. Compasiunea și înțelegerea din partea profesionistului alungă teama de a merge la stomatolog, iar sinceritatea întărește relația medic-pacient. Fără sinceritate și obiectivitate nu se pot rezolva probleme ce țin de sănătate, în general, de cea orală, în special.

7. Capacitatea de a rezolva problemele – mediul este unul în care deciziile se iau sub presiune, sub presiunea timpului, a durerii sau a nerăbdării oamenilor. A alege varianta corectă nu se măsoară doar în tonuri de alb și negru. Uneori, trebuie gândit „în afara cutiei”, a vedea în perspectivă pentru a oferi tratamentul corect.

8. Dorința de a învăța în permanență – lucrurile sunt într-o continuă schimbare, schimbare atât de rapidă încât nici n-o simțim uneori. Noile tehnologii și proceduri reprezintă un avantaj pentru cel care le stăpânește. Este nevoie doar de voința și de capacitatea de a învăța... și de puțin timp liber.

9. Pasiune pentru ceea ce face – atunci când se realizează un lucru doar din nevoia de a umple cumva timpul sau doar pentru câștigul financiar, rezultatele nu sunt satisfăcătoare. Slujba poate deveni o corvoadă, pot interveni frustrări și toate acestea vor afecta calitatea muncii.

„Fă ce-ți place și nu va fi nevoie să muncești nicio zi din viața ta”.